Szkoła z lotu ptaka
Budynek szkoły
Szkoła zimą
Boisko szkolne
Uczniowie szkoły

0

     Uczniowie Szkoły Podstawowej z Łąkty Górnej w 100 – lecie odzyskania przez Polskę niepodległości włączyli się XXI Młodzieżowy Rajd Turystyczny „Szlakiem cmentarzy I wojny światowej” Żegocina – Laskowa pod hasłem „ Jak Oni w 1914 roku”. Uczestnictwem w nim uczcili pamięć poległych w walce o odzyskanie przez Polskę niepodległości.

       Drużyna pod nazwą „ Dworzanie” przemierzyła z przewodnikiem i opiekunką trasę nr 3, która wiodła przez cmentarze oznakowane numerami 310, 308, 305 – 306 oraz 301 – 302. Cmentarze te położone są w Królówce, Łąkcie Dolnej , Łąkcie Górnej oraz Żegocinie. Ponadto wykonali na tę okoliczność wieniec patriotyczny, który został złożony w drugim dniu rajdu na cmentarzu wojennym na Jastrząbce oraz zaprezentowali jedną z pieśni patriotycznych podczas wieczornicy w CKSiT w Żegocinie.

      W odpowiedzi na apel Niepodległej w piątek o godzinie 11:11 wraz z całą 100 – osobową grupą, włączyli się w odśpiewanie hymnu państwowego.

1 2 3
My na szlaku - miejsu boju żołnierzy z I Wojny Światowej, gdzie polegli i spoczęli ! 
4 5 6
Różne formy naszej pamięci o walczących i poległych !   

 

Klasy I- III  ze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Łąkcie Górnej pod kierunkiem wychowawczyń wzięły udział w cennej inicjatywie sieci Biedronka na rzecz czytelnictwa. Konkurs „Szkolne Przygody Słodziaków” cieszył się dużym zainteresowaniem. Dzieci codziennie poznawały przygody bohaterów książki.    

Renaty Piątkowskiej pt. : „Co się stanie na leśnej polanie, czyli wesołe przygody Gangu Słodziaków” oraz przez 21 dni wypełniały album naklejkami Słodziaków, po potwierdzeniu przez rodziców czytania tekstów.

         Ważnym etapem był Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania, który odbył się w październiku. Oto krótki opis działań w klasach I - III:

- na gazetkach i wystawkach pojawiły się postaci Słodziaków, transparenty o książkach;

- wykonano barwne rysunki ukazujące dalsze losy Słodziaków, plakaty i karty pracy o Słodziakach;

- powstała wystawka z ulubionymi książkami oraz konkursowymi komiksami;

- dzieci przygotowywały potrzebne rekwizyty , a następnie w strojach ulubionych bohaterów wraz z   rodzicami, panią dyrektor i wychowawczyniami czytali fragmenty różnych książek;

- prezentowano i czytano (w formie konkursu) ułożone ilustrowane opowiadania o dalszych przygodach Gangu Słodziaków;

- wykonywano zakładki z cytatami o książkach;

- robiono postaci Słodziaków z darów jesieni ( dyni, liści, orzechów, żołędzi i warzyw);

- wybrano się w plener ze Słodziakami i książkami; czytając fragmenty ich przygód.

 

Ia Ib Ic
Klasa pierwsza i jej prace plastyczne :-)
IIAa IIAb IIAc
Klasa II A i jej kąciki czytelnicze :-)   
IIBa IIBb IIBc
Klasa IIB też zaczytana :-)   
IIIa IIIb IIIc
Klasa trzecia postawiła na prace w 3D :-)   

 

       Ten projekt był wartościowym przedsięwzięciem, gdyż przede wszystkim motywował dzieci do codziennego, głośnego czytania, zachęcał do kreatywności poprzez tworzenie dalszych losów bohaterów zarówno w formie plastycznej jak i literackiej. Integrował też klasy w podejmowaniu wspólnych zadań.

 

 

1280x540

     

    W odpowiedzi na akcję Ministerstwa Edukacji Narodowej z Radą Dzieci i Młodzieży, uczniowie naszej szkoły wraz z dyrekcją, nauczycielami i gościem w osobie Pana Sołtysa Tadeusza Starego odśpiewli o godzinie 11:11 w dniu 9 listopada 2018 roku Hymn Polski.

Do obejrzenia: https://www.facebook.com/splaktagorna/videos/565687943869597/?__xts__

0

      26 października 2018r. uczniowie klasy II b zaprosili swoich kolegów i koleżanki z klas młodszych na mini spektakl pt. „ Dary Jesieni”. Na kółku teatralnym wspólnie z wychowawczynią przygotowali inscenizację wierszy „ Na straganie” J. Brzechwy i „ Jesień u fryzjera” D. Gellner oraz piosenki o jesieni. Dzieci bardzo zaangażowały się w przygotowanie scenografii, zaproszeń oraz strojów, ale i tym razem z pomocą przyszli rodzice. Dziękujemy.

1 2 3
Kolorowo, profesjonalnie i wesoło !   
Julka

 

     Na lekcji plastyki w klasie VII uczniowie zaprezentowali się w „ żywych obrazach”, czyli inspirując się różnymi dziełami sztuki , fotografiami - zainscenizowali, przygotowali stroje i upozowali się tak, by przypominać malarski oryginał lub fotografię . Taka ciekawa aktywizująca metoda nauczania miała miejsce po raz pierwszy i pewnie dlatego uczniowie wybierali portret . Była słynna Dama z łasiczką, Mona Lisa, św. Hieronim w pracowni, Naszyjnik z pereł, postaci dam, generałów itp. Być może w przyszłości uczniowie wykażą się odwagą, chęcią pracy zespołowej nad przygotowaniem strojów, dekoracji i wybiorą sceny rodzajowe, historyczne itp. Warto realizować lekcje, w które włączają się czynnie uczniowie gdyż , jak to twierdził przed wieloma laty Konfucjusz: „ … powiedz mi, a zapomnę; pokaż, a zapamiętam; pozwól wziąć udział, a zrozumiem. ”

A oto efekty działań uczniów klasy VII:

Oliwia i Karolina Magda i Karol
Ola i Kamila Piotrek i Przemek
Kamil io Mateusz

Reprodukcje zaczerpnięte zostały z następujących stron:

http://www2.maius.uj.edu.pl/

https://pl.wikipedia.org

https://desa.pl

http://www.theroyalforums.com

https://medium.com

http://cyfrowe.mnw.art.pl