32-731 Żegocina
Łąkta Górna 304
Szkoła Podstawowa im Jana Pawła II w Łąkcie Górnej
PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA Z GEOGRAFII
Założenia ogólne:
Prace klasowe i kartkówki oceniamy według systemu punktowego
0%-32% ndst
33%-49% dop
50%-74% dst
75%-89% db
90%-100% bdb
100% cel (plus zadania dodatkowe)
KLASA V
Narzędzia pomiaru i obserwacji osiągnięć uczniów:
Forma |
Zakres treści |
Częstotliwość |
Zasady |
|
1. Prace pisemne w klasie |
sprawdziany pisemne (trwające 30 min lub dłużej) |
• jeden dział lub połowa obszernego działu |
minimum dwa w półroczu |
• zapowiadane przynajmniej z tygodniowym wyprzedzeniem • adnotacja w dzienniku lekcyjnym • w miarę możliwości poprzedzone lekcją powtórzeniową, na której nauczyciel informuje uczniów o narzędziach sprawdzających. W dzienniku elektronicznym w ikonce sprawdzian pojawi się zakres tematyczny |
kartkówki (trwające do 20 min)
kartkówki niezapowiadane |
• zagadnienia z ostatniego tematu lekcji lub z dwóch ostatnich tematów |
• minimum jedna w półroczu |
• zapowiedziane z tygodniowym wyprzedzeniem |
|
2. Prace domowe |
pisemne |
• materiał nauczania z bieżącej lekcji lub przygotowanie materiału dotyczącego nowego tematu |
minimum dwie w półroczu |
• ocenie może podlegać wybiórczo kilka prac |
w innej formie |
• prace badawcze, np.: prowadzenie doświadczeń, wykonywanie modeli • prace dodatkowe, np.: wykonywanie plakatów, planszy, pomocy dydaktycznych |
|||
3. Odpowiedzi ustne |
• dana partia materiału |
minimum jedna w półroczu |
• bez zapowiedzi |
|
4. Praca na lekcji (indywidualna lub zespołowa) |
• bieżący materiał nauczania |
minimum dwie oceny w półroczu
|
• ocenie podlegają: aktywność, zaangażowanie, umiejętność pracy samodzielnej oraz praca w grupie |
Wymagania na poszczególne oceny
Ocena dopuszczający
Ocena dostateczny
Ocena dobry
Ocena bardzo dobry
Ocena celujący
KLASA VI
Narzędzia pomiaru i obserwacji osiągnięć uczniów:
Liczba i częstotliwość pomiarów jest zależna od klasy, liczby godzin.
Wymagania programowe na poszczególne stopnie szkolne
Stopień niedostateczny
Otrzymuje uczeń, który:
nie opanował niezbędnych wiadomości i umiejętności zawartych w wymaganiach podstawy programowej– potrzebnych do kontynuowania nauki.
W szczególności: wykazuje brak systematyczności i chęci do nauki, nie posiada podstawowej orientacji na mapie, nie wykonuje zadań domowych, nie potrafi samodzielnie korzystać z różnych źródeł, w tym treści podręcznika, nie pracuje na lekcji, nie potrafi rozwiązać zadań teoretycznych i praktycznych o elementarnym stopniu trudności samodzielnie, w grupie lub nawet przy pomocy nauczyciela, nie udziela prawidłowych odpowiedzi na większość zadanych mu pytań
Ocena dopuszczający
Ocena dostateczny
Ocena dobry
Ocena bardzo dobry
Ocena celujący
KLASA VII
Narzędzia pomiaru i obserwacji osiągnięć uczniów:
Liczba i częstotliwość pomiarów jest zależna od klasy, liczby godzin.
Wymagania programowe na poszczególne stopnie szkolne
Stopień niedostateczny
Otrzymuje uczeń, który opanował niezbędnych wiadomości i umiejętności zawartych w wymaganiach podstawy programowej– potrzebnych do kontynuowania nauki.
W szczególności: wykazuje brak systematyczności i chęci do nauki, nie posiada podstawowej orientacji na mapie, nie wykonuje zadań domowych, nie potrafi samodzielnie korzystać z różnych źródeł, w tym treści podręcznika, nie pracuje na lekcji, nie potrafi rozwiązać zadań teoretycznych i praktycznych o elementarnym stopniu trudności samodzielnie, w grupie lub nawet przy pomocy nauczyciela, nie udziela prawidłowych odpowiedzi na większość zadanych mu pytań
Stopień dopuszczający
otrzymuje uczeń, który spełnia wymagania konieczne.
Zagadnienia dodatkowe uzupełniające podstawę programową
Stopień dostateczny
otrzymuje uczeń, który spełnia wymagania konieczne i podstawowe.
Zagadnienia dodatkowe wyrównujące podstawę programową
Stopień dobry
otrzymuje uczeń, który spełnia wymagania konieczne, podstawowe i rozszerzające.
Stopień bardzo dobry
otrzymuje uczeń, który spełnia wymagania konieczne, podstawowe, rozszerzające
i dopełniające.
Stopień celujący
otrzymuje uczeń, który spełnia wymagania konieczne, podstawowe, rozszerzające,
dopełniające i wykraczające.
KLASA VIII
Narzędzia pomiaru i obserwacji osiągnięć uczniów:
Liczba i częstotliwość pomiarów jest zależna od klasy, liczby godzin.
Stopień niedostateczny
Otrzymuje uczeń, który nie opanował niezbędnych wiadomości i umiejętności zawartych w wymaganiach podstawy programowej– potrzebnych do kontynuowania nauki.
W szczególności: wykazuje brak systematyczności i chęci do nauki, nie posiada podstawowej orientacji na mapie, nie wykonuje zadań domowych, nie potrafi samodzielnie korzystać z różnych źródeł, w tym treści podręcznika, nie pracuje na lekcji, nie potrafi rozwiązać zadań teoretycznych i praktycznych o elementarnym stopniu trudności samodzielnie, w grupie lub nawet przy pomocy nauczyciela, nie udziela prawidłowych odpowiedzi na większość zadanych mu pytań
Wymagania szczegółowe na poszczególne oceny
Ocena dopuszczający
Ocena dostateczny
Ocena dobry
Ocena bardzo dobry
Ocena celujący
Warunki i tryb uzyskania wyższej niż przewidywana oceny klasyfikacyjnej z geografii:
Zasady nauki zdalnej :
Podczas pracy zdalnej zasady zapowiadania testów, powtórek sprawdzianów jest taka sama jak podczas nauki stacjonarnej. Informacje są na bieżąco wstawiane na dziennik elektroniczny.
Do pracy podczas nauki zdalnej używamy pakietu Microsoft Office 365. Każdy uczeń ma do niego dostęp przez platformę Teams.
Prace odsyłamy w terminie. Nie oceniam prac wysyłanych na inne platformy. Podczas nauczania zdalnego obowiązują podręczniki, zeszyty i ćwiczenia ( w każdej klasie na pierwszej lekcji nauczyciel informuje o obowiązujących pomocach dydaktycznych). W trakcie zajęć praca z ćwiczeniami jest sprawdzana na bieżąco.
CZAS PRACY PODCZAS LEKCJI ZDALNEJ TO 45 MIN- (30 min pracy przy monitorze- 15 praca własna. Wtedy nauczyciel może poprosić o pozostanie na lekcji, przesłanie materiałów itp.) .
Wszelkie pozostałe zasady pracy zdalnej na lekcjach geografii są zgodne z regulaminem pracy zdalnej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Łąkcie Górnej
“Prawdziwie wielki jest ten człowiek, który chce się czegoś nauczyć”
32-731 Żegocina
Łąkta Górna 304