32-731 Żegocina
Łąkta Górna 304
Przedmiotowe zasady oceniania z techniki
w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Łąkcie Górnej
klasy IV -VI
Opracowany na podstawie: Programu nauczania techniki w szkole podstawowej „Jak to działa?” Lech Łabęcki, Marta Łabęcka, Nowa Era
Zgodny z:
Ocena osiągnięć ucznia polega na rozpoznaniu stopnia opanowania przez niego wiadomości i umiejętności rozwiązywania zadań technicznych w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej. Ocenianie służy do sprawdzenia skuteczności procesu dydaktycznego i ma na celu:
Kryteria oceniania
Oceniając osiągnięcia, należy zwrócić uwagę na:
Ocenę osiągnięć ucznia można sformułować z wykorzystaniem zaproponowanych kryteriów odnoszących się do sześciostopniowej skali ocen.
Podczas oceniania osiągnięć uczniów poza wiedzą i umiejętnościami należy wziąć pod uwagę:
W wypadku techniki uwzględniony jest stosunek ucznia do wykonywania działań praktycznych. Istotne są też: pomysłowość konstrukcyjna, właściwy dobór materiałów, estetyka wykonania oraz przestrzeganie zasad bezpieczeństwa. Ocena odzwierciedla indywidualne podejście ucznia do lekcji, jego motywację i zaangażowanie w pracę.
Metody sprawdzania osiągnięć
Ocena osiągnięć jest integralną częścią całego procesu nauczania. W nauczaniu techniki ocenie mogą podlegać następujące formy pracy:
“Prawdziwie wielki jest ten człowiek, który chce się czegoś nauczyć”
32-731 Żegocina
Łąkta Górna 304