32-731 Żegocina
Łąkta Górna 304
obowiązujące w trybie stacjonarnym i zdalnym
Rozp. MEN z dnia 22 lutego 2019r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych
Nauczyciel dokonując oceny osiągnięć uczniów bierze pod uwagę:
Przygotowanie do zajęć
Przygotowanie wszystkich materiałów do realizacji tematu. Sprawdzanie kilka razy w semestrze w przypadkowo wybranych terminach.
Sprawdzeniu podlegać będą: zeszyt przedmiotowy, podręcznik.
W każdym semestrze uczeń może zgłosić jedno nieprzygotowanie. Każde następne będzie równoznaczne z otrzymaniem oceny niedostatecznej. Pięć plusów z aktywności to 5, natomiast pięć minusów za braki to uwaga do zeszytu do zachowania.
Wiadomości:
Każdy uczeń musi mieć minimum 4 oceny.
Wiedza rzeczowa jest oceniana poprzez – odpowiedzi ustne, ćwiczenia, kartkówki, sprawdzian
Umiejętności praktyczne:
Przy wystawianiu oceny za śpiew bierze się pod uwagę:
Przy wystawianiu oceny za grę na instrumencie bierze się pod uwagę:
Przy wystawianiu oceny za analizę utworów muzycznych, połączoną ze znajomością podstawowych wiadomości i terminów muzycznych bierze się pod uwagę:
Przy wystawianiu oceny za działania twórcze bierze się pod uwagę:
Na ocenę z opinii uczeń oceniany jest za zaangażowanie i zainteresowanie przedmiotem.
Składają się na nią przede wszystkim:
Za aktywną postawę na lekcji uczeń może otrzymać ocenę dobrą lub bardzo dobrą. Jeśli wykaże się wiedzą lub umiejętnościami wykraczającymi poza ustalone wymagania, wówczas otrzyma ocenę celującą. Za systematyczną i bardzo dobrą pracę udział w konkursach zespole muzycznym i udział w jego występach, uczeń ma podwyższoną ocenę z muzyki o jeden stopień.
Przy wystawianiu oceny za zeszyt przedmiotowy i bierzemy pod uwagę:
Za niewykonanie ćwiczenia w wyznaczonym terminie uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną.
Forma zdalna:
Każdy uczeń ma prawo do poprawy oceny. Jeśli na 2 tygodnie przed wystawieniem oceny śródrocznej lub końcoworocznej zgłosi on chęć poprawienia jej, napisze test kontrolny adekwatny do oceny i wykona dwa ćwiczenia muzyczne o tematyce określonej przez nauczyciela. Poprawa oceny przez ucznia ma charakter dobrowolny i odbywa się na zajęciach edukacyjnych.
Szczegółowe wymagania stawiane uczniom w klasie IV.
Ocena celująca
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który przejawia wyjątkowe zdolności i zainteresowania muzyką, oraz posiada umiejętności i wiadomości wymagane na ocenę bardzo dobrą. Ponadto powinien wyróżniać się aktywnościami:
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:
Ocenę niedostateczną uczeń otrzymuje tylko w sytuacjach wyjątkowych. Mimo usilnych starań nauczyciela uczeń ma negatywny stosunek do przedmiotu oraz posiada bardzo duże braki z zakresu ustalonych podstawowych wymagań edukacyjnych, dotyczących wiadomości i umiejętności w klasie czwartej. Mimo pomocy nauczyciela nie potrafi i nie chce wykonać nawet najprostszych poleceń wynikających z programu klasy czwartej. Nie prowadzi również zeszytu przedmiotowego.
Szczegółowe wymagania stawiane uczniom w klasie V
Ocena celująca
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który przejawia wyjątkowe zdolności i zainteresowania muzyką, oraz posiada umiejętności i wiadomości wymagane na ocenę bardzo dobrą. Ponadto powinien wyróżniać się aktywnościami:
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:
Ocenę niedostateczną uczeń otrzymuje tylko w sytuacjach wyjątkowych. Mimo usilnych starań nauczyciela uczeń ma negatywny stosunek do przedmiotu oraz posiada bardzo duże braki z zakresu ustalonych podstawowych wymagań edukacyjnych, dotyczących wiadomości i umiejętności w klasie piątej. Mimo pomocy nauczyciela nie potrafi i nie chce wykonać nawet najprostszych poleceń wynikających z programu klasy piątej. Nie prowadzi również zeszytu przedmiotowego.
Szczegółowe wymagania stawiane uczniom w klasie VI
Ocena celująca
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który przejawia wyjątkowe zdolności i zainteresowania muzyką, oraz posiada umiejętności i wiadomości wymagane na ocenę bardzo dobrą. Ponadto powinien wyróżniać się aktywnościami:
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:
Ocenę niedostateczną uczeń otrzymuje tylko w sytuacjach wyjątkowych. Mimo usilnych starań nauczyciela uczeń ma negatywny stosunek do przedmiotu oraz posiada bardzo duże braki z zakresu ustalonych podstawowych wymagań edukacyjnych, dotyczących wiadomości i umiejętności w klasie szóstej. Mimo pomocy nauczyciela nie potrafi i nie chce wykonać nawet najprostszych poleceń wynikających z programu klasy szóstej. Nie prowadzi również zeszytu przedmiotowego.
Szczegółowe wymagania stawiane uczniom w klasie VII
Ocena celująca
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który przejawia wyjątkowe zdolności i zainteresowania muzyką, oraz posiada umiejętności i wiadomości wymagane na ocenę bardzo dobrą. Ponadto powinien wyróżniać się aktywnościami:
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:
Ocenę niedostateczną uczeń otrzymuje tylko w sytuacjach wyjątkowych. Mimo usilnych starań nauczyciela uczeń ma negatywny stosunek do przedmiotu oraz posiada bardzo duże braki z zakresu ustalonych podstawowych wymagań edukacyjnych, dotyczących wiadomości i umiejętności w klasie siódmej. Mimo pomocy nauczyciela nie potrafi i nie chce wykonać nawet najprostszych poleceń wynikających z programu klasy siódmej. Nie prowadzi zeszytu przedmiotowego.
“Prawdziwie wielki jest ten człowiek, który chce się czegoś nauczyć”
32-731 Żegocina
Łąkta Górna 304