Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Świetlica

Założenia organizacyjne:

Głównym celem świetlicy szkolnej jest zapewnienie uczniom uczęszczającym do świetlicy dobrze zorganizowanej opieki zarówno przed obowiązkowymi zajęciami edukacyjnymi jak i po ich zakończeniu.

Opieką wychowawczą objęci są uczniowie klas 1-3 oraz, w szczególnych przypadkach, uczniowie klas starszych.

Uczniowie mają zapewnioną opiekę w świetlicy szkolnej w godzinach 7.00 – 7.45 oraz 11.45 – 15.45 każdego dnia funkcjonowania szkoły.

Wychowawcy świetlicy:

Monika Dudzic

Kinga Guzik

Wiesława Kruczyńska –Stary

Dorota Kowalska-Smaga

Czas przeznaczony na spotkania z Rodzicami uczniów: 

Monika Dudzic

Kinga Guzik

Wiesława Kruczyńska –Stary

Dorota Kowalska-Smaga

wtorek

środa

poniedziałek

wtorek

7.30 - 8.30

11.30 – 12.30

15.25 – 16.25

13.45 - 14.35

 

Sposób zapisania dziecka do świetlicy szkolnej :

Rodzice, którzy deklarują chęć zapisania dziecka do świetlicy szkolnej, zobowiązani są do wypełnienia deklaracji świetlicowej, którą otrzymują na początku roku szkolnego od wychowawcy klasy lub w sekretariacie szkoły oraz nauczyciela – wychowawcy świetlicy.

Dzienny rozkład zajęć świetlicy szkolnej

7.00 – 7.45

Gimnastyka poranna, nawiązanie do tematu dnia, gry, zabawy.

11.45- 12.45

Zajęcia własne wg zainteresowań dzieci

12.45 – 13.45

Zajęcia prowadzone przez nauczyciela wynikające z planu świetlicy

13,45 – 14.45

Konkursy, prace plastyczne wynikające z tematu dnia, zabawa, Quizy, gry dydaktyczne itp

14.45 – 15.45

Odrabianie pracy domowej, nauka własna.

 

W naszej świetlicy prowadzone są zajęcia:

  • rozwijające umiejętności manualne ( zabawy konstrukcyjne, układanki, malowanie farbami;

  • rysowanie, kolorowanie, wycinanie, wydzieranie, malowanie mydłem i inne);

  • wzbogacające posiadane wiadomości, zaspakajanie ciekawości świat (czytanie książek, encyklopedii, oglądanie filmów edukacyjnych, rozmowy i pogadanki z uczniami);

  •  kształtujące umiejętności: wypowiadania się na zadany i dowolny temat;

  •  kształtujące umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy (konkursy, quizy, rozwiązywanie i układanie, krzyżówek, zagadek, gry dydaktyczne, układanki i zabawy tematyczne, odrabianie prac domowych);

  • wzbogacające ekspresję twórczą (pisanie tekstów, prace plastyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, programy artystyczne, zajęcia muzyczne);

  • zwiększające sprawność fizyczną i koordynacje ruchową ( gry i zabawy zręcznościowe);

  •  relaksujące ( relaks przy muzyce, zabawy wyciszające);

  • zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne kształtujące umiejętności skutecznego komunikowania się, okazywanie empatii, rozpoznawanie i kierowanie swoimi emocjami, rozwiązywania konfliktów budowanie dobrych relacji z innymi, rozwój zdolności radzenia sobie z problemami związanymi z procesem rozwojowym.



Data dodania: 2022-08-31 14:43:40
Data edycji: 2022-09-14 23:07:42
Ilość wyświetleń: 291

Nasi Partnerzy

“Prawdziwie wielki jest ten człowiek, który chce się czegoś nauczyć”

Jan Paweł II
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook