32-731 Żegocina
Łąkta Górna 304
Przedmiotowe zasady oceniania z informatyki
w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Łakcie Górnej
Opracowany na podstawie:
Grażyna Koba, Teraz bajty. Informatyka dla szkoły podstawowej. MIGRA
Zgodny z:
Ocena ćwiczeń wykonywanych podczas lekcji
Uwaga:
Jeśli zdarzy się sytuacja, że dwie osoby pracują przy jednym komputerze, należy tak planować zajęcia, aby uczniowie mogli wykonywać ćwiczenia na zmianę. Tej zasady należy przestrzegać i egzekwować ją, by nie dochodziło do sytuacji, w której pracuje tylko uczeń bardziej sprawny.
Ocena odpowiedzi na pytania
Ocena zadań domowych
Ocena aktywności podczas lekcji
6 plusów – ocena celująca,
5 plusów – ocena bardzo dobra,
4 plusy – ocena dobra.
Ocena ćwiczeń sprawdzających i sprawdzianów
Oceny za ćwiczenia sprawdzające i sprawdziany należy wystawiać według klucza:
poniżej 33% pkt. – niedostateczny
33% do 49% pkt – dopuszczający
50% do 74% pkt – dostateczny
75% do 89% pkt dobry
90% do 100% pkt – bardzo dobry
Za uzyskanie oceny bardzo dobrej i bezbłędne wykonanie zadania dodatkowego – celujący.
Na sprawdzianie (np. praktycznym) można dopuścić możliwość skorzystania przez ucznia z podręcznika i własnego zeszytu przedmiotowego. Pozwala to na kształcenie umiejętności wyszukiwania i korzystania z informacji, a nie uczenia się tekstu na pamięć, często bez zrozumienia.
Ocenianie ucznia, który jest bardziej zainteresowany przedmiotem
Za co szóstka?
Szóstkę należy stawiać za wykonanie zadań ujętych w podręczniku jako zadania dla zainteresowanych oraz innych nadprogramowych prac i poleceń, których przygotowanie wymaga korzystania z dodatkowych źródeł oraz wykazania się umiejętnościami wskazującymi na samodzielne zgłębianie przez ucznia możliwości danego programu.
Uczeń powinien również otrzymać szóstkę za rozwiązywanie zadań na konkursy informatyczne i za branie udziału w takich konkursach.
Ocena celująca jest wyraźnym wyróżnieniem ucznia.
“Prawdziwie wielki jest ten człowiek, który chce się czegoś nauczyć”
32-731 Żegocina
Łąkta Górna 304