Opcje widoku
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Reset

Wycieczka klas pierwszych do Starego i Nowego Sącza.

W czwartek, 25 kwietnia klasy 1a i 1b udały się na wycieczkę do Starego i Nowego Sącza. Od samego rana powitała nas piękna, słoneczna pogoda. Swoją wyprawę rozpoczęliśmy od zwiedzania Sądeckiego Parku Etnograficznego, który jest największym skansenem w Małopolsce. Z zaciekawieniem oglądaliśmy stare zagrody oraz chaty Górali, Lachów, Pogórzan czy Łemków, poznawaliśmy ich zwyczaje i tradycje. Dzieci z zainteresowaniem słuchały przewodnika, zwiedzały XVII- wieczny dwór szlachecki, a także XVIII wieczne kościoły i cerkwie. Ponadto mogliśmy zobaczyć jak wyglądała dawna szkoła, ławki, mundurki czy tornistry. W starej chacie uczestniczyliśmy w warsztatach edukacyjnych tworzenia i adresowania pocztówek, które ozdabialiśmy naturalnymi roślinami. Była to cenna lekcja dla naszych wychowanków, gdyż tradycja wysyłania papierowych pocztówek powoli przechodzi do historii.

Po emocjonującym pobycie w muzeum udaliśmy się śladami naszego Patrona świętego Jana Pawła II do Starego Sącza, pod Ołtarz Papieski. Tam zwiedziliśmy muzeum poświęcone świętemu Papieżowi, oglądaliśmy ubrania i sprzęty, z których korzystał Karol Wojtyła podczas pobytu w Polsce 25 lat temu. W hołdzie Janowi Pawłowi II odśpiewaliśmy wspólnie Barkę, po czym zwiedziliśmy Klasztor Sióstr Klarysek, gdzie żyła kanonizowana przez papieża, święta Kinga. Każda wycieczka kończy się zakupem pamiątek, więc i tego punktu nie zabrakło na naszej mapie podróży. Późnym popołudniem, zmęczeni ale szczęśliwi wróciliśmy bezpiecznie do szkoły. Z pewnością, była to niezapomniana, pełna atrakcji wyprawa.

Data dodania: 2024-04-27 10:35:38
Data edycji: 2024-04-27 10:40:20
Ilość wyświetleń: 67

“Prawdziwie wielki jest ten człowiek, który chce się czegoś nauczyć”

Jan Paweł II
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej